teisipäev, 16. oktoober 2018

1. ja 2. päev Zagrebi lasteaias Petar Pan

Tere! Olen Merilin, Eralasteaed Naba Vahvate Võlurite rühma õpetaja. Olen Horvaatias, Zagrebi linnas töövarjuks Petar Pan'i lasteaias.

Esimesed 2 päeva on möödunud väga kiirelt ja väga informatsioonirohkelt. Mõlemad päevad on olnud väga huvitavad ja juba olen kogunud mitmeid ideid, mida edaspidiselt töös ellu viia. :) Ka Zagrebi linnaga olen juba natuke tutvust teinud. Ma ei ole kunagi varem Horvaatias käinud, kuid millegi pärast oli mul alguses koguaeg selline tunne nagu ma  oleksin Poolas, sest ka keel kõlab väga sarnaselt. Samas pärast igat järgnevat Bakery't olen ma Prantsusmaal. 😄😄 Inimesed on siin super sõbralikud! Kõik on nii lahked ja abivalmid. :)

Koostöös laste, õpetajate ja lapsevanematega meisterdatud  Zagreb

Petar Pani lasteaia alla kuulub kuus maja -  nende kõikide majade peale on lapsi kokku 440. Mina olen need esimesed 2 päeva veetnud nö peamajas. Selles majas on 6 rühma, nendest 2 on sõimerühmad ja 4 aiarühmad. Kõige suuremaks hämminguks esimesel päeval oli minu jaoks sõimerühm 1. Sõimerühm 1-s on  nimekirjas 18 last, lapsed on 1-2 aastased ja nende kõikide pisitibude hoidjaks korraga ÜKS ainuke õpetaja. Eile oli neid tibusid kohal 14 ja kui ma uksest sisse astusin, siis kostus sealt ainult üks suur nutt!!!! Umbes 9 last 13st nutsid.... 😨😨😨

Üleüldse on Horvaatias tavaks, et korraga ongi rühmas tööl üks täiskasvanu, ehk  siis õpetaja (rühmas töötab 2 õpetajat, kuid nad töötavad erinevatel aegadel). Abisid ei ole, välja arvatud juhul, kui rühmas on erivajadusega laps. Sellisel juhul on iga erivajadusega lapse kohta üks täiskasvanu (tugiisik) juures. Kõikides rühmades on üks rühmaruum. Seal nii mängitakse, õpitakse, süüakse kui ka magatakse.

Minu lõunasöögi kaaslased :)


Petar Pani lasteaias pannakse erilist rõhku inglise keele õppimisele, digivahendite kasutamisele õppetöös ning erinevates rahvusvahelistes projektides osalemises.

Projekt "100 Steps", kus üheks koostööpartneriks ka üks  Eesti lasteaed Tartust


2 päeval nädalas toimub õppetöö inglise keeles paralleelselt horvaatia keelega. Igapäevategevustes ja ka õppetegevustes kasutatakse inglise keelt. Näiteks kui õpetaja ütleb horvaatia keeles, et lähme käsi pesema, siis kordab ta seda ka inglise keeles järgi. Samuti viiakse hommikuring läbi inglise keeles ning ka kõik muud õppetegevused ja ka vabategevused.

Digivahendite osas on nad ennast palju koolitanud. Nad on osalenud ka mitmetes projektides, mis on seotud digimaailmaga ning ka programmeerimisoskuste arendamisega. Täna õnnestuski mul osaleda ühe rühma tegevuses, kus kogu tegevus oli läbi viidud digivahendite ja programmeerimisega seonduvalt. Küll aga ei saanud ma aru, et neil oleks mingit konkreetset teemat kogu selle tegevuse juures olnud, näiteks, et "Sügis" või "Mets" vms.  Olid lihtsalt erinevad tegevuskeskused, kus sai arendada näiteks ettemõtlemise oskust, loovust, arvutamist, koostööd.

Tabelis orienteerumine



Beebotile raja joonistamine









Pärast toategevust suunduti õue, kus tegevused jätkusid. Tuli välja, et seal on tavaks, et ka õuesoleku aeg on õpetaja poolt ette planeeritud erinevate tegevustega. Minule ootamatu oli aga see,  et õueala on tegelikult üpriski suur. Ma arvan, et sama suur kui Naba õueala.


Õpetaja lastele ringmängu reegleid seletamas

Väikene aiamaa 




Suvel toimub siin veemäng

Lisaks on üks kord nädalas koolieelikutele IT tund, kus tegeletakse erinevate digivahenditega. Alloleval pildil tehti algust oma joonisfilmi loomisega.









Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar