kolmapäev, 20. veebruar 2019

3. päev "Mežmaliņa" lasteaias

Tere!

Tänane päev algas lasteaias tutvustava loenguga Läti haridussüsteemist ja "Mežmaliņa" lasteaia ajaloost. Selgus, et Läti haridussüsteem on üsna sarnane Eesti omale. Lapsed alustavad lasteaias käimist 1,5 aastaselt ning lähevad kooli 6-7 aastaselt. "Mežmaliņa" lasteaed tähistas käesoleval kuul 45. sünnipäeva. Alates 2002. aastast on lasteaed aktiivselt osalenud erinevates Europrojektides - ZAAO, eTwinning, Erasmus +. Lisaks kuulub lasteaed ECO School programmi.
Pärast loengut liikusime spordisaali, kus ootasid meid Spridiśi rühma lapsed (see on üks õuerühmadest), kellega koos tegime hommikuse tantsumaratoni. Tegevuse lõpetas naeru-jooga (laughter yoga)



Pärast kosutavat tantsu ja naerujoogat kostitati meid rahustava kunstitegevusega 5-6 aastaste rühmas. Lapsed kogunesid ringi ning õpetaja jagas igale lapsele ühe valge salvrätiku ning hakkas sellega järgnevaid tegevusi ette näitama. Lapsed matkisid õpetaja liigutusi (laotati salvrätik vaibale lahti, seejärel volditi jälle kokku ning siis kortsutati käte vahel palliks jne). Kui see tegevus läbi sai, võttis õpetaja vajalikud vahendid ning hakkas lastele näitama, millises tehnikas tänane kunstitöö valmib. Tehnikaks oli joonistatud pildi kontuuräärte torkamine rõhknõelaga ning seejärel pildi värvimine vesivärvidega. Ka meie saime selle kunstitehnika omal käel ära proovida. 



Töövarjude tööd :)
Valik laste töid.

Edasi liikusime õue koos õuerühma Spridiśitega. Väike jalutuskäik lasteaia taha metsarajal ning õuesõppe tegevus võis alata. Sel ajal kui õpetaja veidike eemal põhitegevust ettevalmistas, mängis üks õpetaja abidest lastega metsa all väga toredat mängu. Iga laps sai ülesandeks leida metsa alt kaks oksa. Märguande peale püüdsid lapsed kahest oksast ja endast etteöeldud looma või eset teha - näiteks sarvedega põder, auto kojameeste liikumine, pikkade kõrvadega jänes jne. Kui õpetaja oli ettevalmistustega lõpetanud võttis iga laps kotist kinni silmi ühe eseme ning pidi nuputama, mis on saadud eseme nimetuses esimene täht ja selle tähe looduslikest materjalidest valmistama. Valikus olid esemed, mille esimeseks täheks oli kas K, B või S. Läbi selle mängu moodustusid kolm gruppi, mis liikusid edasi valmis pandud guaššvärvide ja pintslite juurde, et lumele või jääle pilt joonistada.



Igal õuerühma lapsel on jalas kummipüksid, mis on tervele rühmale
projekti ja sponsorite abil soetatud.




Päeva lõpetas meie ja teise väliskülaliste ühine talu külastus "Leiva majja". Tegemist on majapidamisega, mis on juba 4. põlvkonda selle pere käes. Meid võttis talus vastu perenaine Aina, kes on endine õpetaja. Ta tutvustas meile vanu leiva küpsetamise traditsioone, erinevaid vilju, Läti rahvusmustreid ja -märke. Loomulikult katsetasime ka ise piruka küpsetamist - nobedate näppude all valmisid soolased peekoni- ja magusad õunapirukad. Piruka kõrvale sõime ka sooja suppi ning tantsisime ja laulsime rahvuslikke tantse ja laule. Meiega oli ka üks lasteaia muusikaõpetajatest, kellel oli muuseas kaasas akordion!








Kohtume juba homme õhtul uues postituses!


Greete&Katrin






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar