teisipäev, 19. veebruar 2019

2. päev "Mežmaliņa" lasteaias

Tere taas!

Selja taha on jäämas teine väga tegus päev "Mežmaliņa" lasteaias ja Cesise linnas.
Päeva alustasime lasteaias taaskord muusikatunniga, kuid täna oli meli võimalus jälgida ja osaleda koolieelikute rühma tunnis, mida viis läbi teine muusikaõpetaja, kellest põgusalt sai eile kirjutatud. Tema tunnis tegeletakse pilliõppe ja rahvuslike tantsudega. Tund algas väikese kontserdiga, kus mängiti väikekannelt, erinevaid rütmipille ning tantsiti rahvuslikke tantse nii paarides kui ringis. Seejärel leidis iga laps endale paariliseks ühe täiskasvanud külalise kellele samuti paar toredat tantsu selgeks õpetada (muuseas, tänasest liitusid "Mežmaliņa" lasteaiaga ka teised väliskülalised Erasmus + projekti "100 steps" raames Eestist, Soomest, Hispaaniast ja Horvaatiast). 




Järgmiseks vaatlesime 3-4 aastaste laste biodanza' tundi. Tegemist on spetisiaalselt välja töötatud programmiga, mis aitab lastel leevendada stressi, avardada nende loovust ja väljendusoskust ning loomulikult panna neid rõõmu tundma liikumisest. Iga tund lõpeb joonistamisega - laps saab joonistada seda, kes ta tänases tunnis oli. Meil olid täna teemaks indiaanlased ja kauboid.
Kogu sellel kontseptsioonil on terapeutiline efekt lapse arengule. Meie jaoks oli see ka esmakordne kogemus ja võimalus sellise programmiga tutvuda. Tundsime sealt ära ka mõningaid elemente, mida Naba liikumisõpetaja Anu töös lastega ka juba kasutab, kuid terviklikuna oli seda eriti tore näha. Oli tunda, et lapsed nautisid seda, mida nad tegid. Seda soosis ka võibolla asjaolu, et tegevus toimub korraga poole rühmaga.



Edasi viis päevakava meid õue, kus kohtusime juba tuttavate Kiparitega, kellel oli tana õues matemaatikast ja spordist lõimitud õuesõppe tegevus. Tegevust viis läbi liikumisõpetaja, keda vajadusel abistasid rühmaõpetajad. Algselt sooritati ringis võimlemis-  ja palliviske harjutusi. Seejärel moodustati kaks meeskonda nn. teatevõistluseks, kus üleandeks oli veeretada suurt täringut, millel oli kas 1, 2, 3 või 4 täpikest. Laps pidi leidma sama kombinatsiooniga täpikeste pildi puudele kinnitatud paberitelt ning ümber selle puu tiiru tegema ja tagasi oma meeskonna juurde jooksma. Tegevus oli ajaliselt üsna pikk. Sellele järgnes vabamängu aeg lasteaia kõrval pargis.




Pärast lõunasööki võttis meid lasteaia eest peale buss, mis viis meid Cesise linnas asuvasse erivajadustega laste internaatkooli (http://www.csip.lv/lv/) Saime osa õppejuhi tutvustavast loengust kooli ajaloo ja tegemiste kohta ning seejärel läksime majaga tutvuma. Giidideks olid koolilapsed, kes käivad süvendatud inglise keele õppes. Tegemist on nii internaatkooli kui tugikeskusega, kust saavad abi ka need pered, kes igapäevaselt seal koolis ei käi. Kusjuures lisaks kooliklassidele tegutsevad majas ka lasteaiarühmad, kus samuti osad lapsed terve nädala veedavad. Võimaluste poolest oli maja ideaalne - soolakamber hingamisteede probleemidega lastele (ka meie saime soolakambri seansist osa), väga mitmekülgne sensory room, puhketuba koos raamatukoguga ja palju muud.







Tegusa päeva lõpetas ajalooline ajarännak Cesise keskaegsete lossimüüride vahel.


Mõnusat lugemist!

Greete&Katrin


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar